poniedziałek, 21 września 2020

Retro Tiger

Kartonowy PzKpfw VI Tiger z wydawnictwa Mikro Model, rocznik 1990, skala 1:35.

 Z odległości kilku metrów nawet nieco przypomina Tygrysa. A jak przygasić światło, to już całkiem. Chyba to był pierwszy w Polsce model kartonowy tego pojazdu. Ale pomijając uproszczenia, niezgodności z oryginałem, malowanie, to sklejalność jest rewelacyjna. Pomijając kilka wpadek, to wszystko do siebie pasuje, nie brakuje części, plamy kamuflażu na różnych częściach pasują do siebie. Momentami miałem wrażenie, że był zaprojektowany przy użyciu jakiegoś programu graficznego.

Sam model sklejony w zasadzie "prosto z wycinanki" - początkowo planowałem jakieś ulepszenia, ale szybko stwierdziłem, że nie ma to większego sensu. Podkleiłem za to wszystkie ścianki kadłuba tekturą, bo wycinankowy "okrętowy" szkielet nie rokował za dobrze. Zmieniłem też sposób montażu gąsienic na kołach - zamiast oklejania ich jednym długim paskiem, co nie wróżyło sukcesu, porozcinałem go najpierw na odpowiedniej długości odcinki i pojedyncze ogniwa. Czasami też pozmieniałem sugerowaną przez autora grubość podklejanych elementów.
w

 












.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz