wtorek, 30 lipca 2019

Blexen


Zbudowany dla Kriegsmarine niewielki tankowiec "Blexen" w skali 1:400 z wydawnictwa JSC. Oryginał pełnił służbę w porcie gdyńskim do momentu zainkasowania pod koniec 1944 r. bomby lotniczej (a później jeszcze jednej). Podniesiony z dna, po wojnie służył jeszcze przez długie lata jako polskie "Rysy".

Starałem się jak najwięcej "wycisnąć" z tego prostego modeliku. Z dokumentacji znalazłem tylko jedno niezbyt wyraźne zdjęcie "Rys", które niewiele wniosło w budowę. Dodałem od siebie m.in. relingi fototrawione, laserowo cięte drabinki i zrobione z tychże schody. "Przeszczepiłem" z innego modelu windę kotwiczną i dodałem na rufie kabestan, zamiast zaproponowanego przez projektanta płaskiego "cusia". Marynarze metalowi, produkcji własnej.











2 komentarze:

  1. Świetnie wyszedł. Nie rozumiem dlaczego wielu kręci nosem na JSC.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję.
    Ja nie kręcę i obiecuję, że coś jeszcze z JSC powstanie :)

    OdpowiedzUsuń